Spárgás, mozzarellás omlett - Egészséges, színes reggeli sok fehérjével


Rájöttem, hogy mutatós reggelit semmivel sem több idő elkészíteni, mint egy egyszerű, de nem látványosat.


Reggelire egyre gyakrabban eszünk tojásos ételeket. A sort tükörtojással indítottuk, de később a rántotta is becsatlakozott. Egy idő után a tojásba ízesítésként egyéb hozzávalók kerültek, először csak egy kis hagyma, aztán gomba, esetleg kolbász és persze sajt. Egy ilyen rántotta felér egy főétkezéssel.

A rántottából egyszer csak omlett lett, ez szinte csak annyiban különbözik előbbitől, hogy a serpenyőbe öntött tojást nem bántjuk, hanem palacsintaszerűen megsütjük. Azért a tojásba kerülhet egy kis tejszín is. Az omlettet tetszés szerint lehet ízesíteni, ebbe például a kedvenc tavaszi zöldségem, spárga került, mellé pedig a szinte kihagyhatatlan sajt, jelen esetben mozzarella.

Hozzávalók:

👉 21 dkg spárga (zöld)
👉 6 darab tojás
👉 4 ek tejszín
👉 fél tk só
👉 1 kk bors
👉 1 tk olaj
👉 1 ek vaj
👉 30 g mozzarella
👉 1 ek újhagyma zöldje (díszítésnek)

Elkészítés:

A spárgákat jól tisztítsuk meg, törjük meg, csak a csúcsáig tartó felét használjuk. A többi sajnos fás lehet. Vágjuk kis darabokra. A mozzarellát reszeljük le.

A tojásokat mossuk meg, törjük fel, keverjük hozzá a tejszínt, sózzuk, borsozzuk, jó alaposan verjük fel elektromos habverővel. Picit tegyük félre pihenni.

Öntsünk olajat egy serpenyőbe, alacsony lángon melegítsük, majd tegyünk hozzá vajat és várjuk meg, amíg felmelegszik. Dobjuk rá a spárgákat, pirítsuk körülbelül fél percig, majd szedjük ki a serpenyőből, tegyük félre. Tegyük vissza a serpenyőt a tűzre, öntsük rá a tojásos keveréket. Hagyjuk egy percig sülni, ne nyúljunk hozzá. A felére szórjuk rá a mozzarellát és a spárgát. Zárjuk el a gázt, várjuk meg, amíg a mozzarella elolvad.

Egy fa spatula segítségével óvatosan tekerjük fel az omlettet. Utána tetszés szerinti méretre szeletelhetjük.